Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania. Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji.
Jednym z popularnych przykładów ataków spoofingowych jest telefon od „pracownika banku”, który informuje ofiarę o włamaniu na konto lub o podejrzanych operacjach bankowych. Oszust może prosić rozmówce nie tylko o podanie poufnych danych, ale również o zainstalowanie oprogramowania, które rzekomo może ochronić ofiarę – w rzeczywistości pozwala przejąć kontrolę nad jej urządzeniem. W konsekwencji przestępcy uzyskują dostęp do bankowości klienta, zmieniają hasło i wypłacają zgromadzone na koncie pieniądze
Pamiętaj:
Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.